FAQ
Svar på ofte stillede spørgsmål til IT-systemerne.
IT-udvalget vil her give svarene på de oftest stillede spørgsmål til DdB's IT-systemer.
Medlemssystemet
Hvorfor indlæser Foreningsprogrammet ikke anmeldelserne fra Medlemsprogrammet, men giver "fejlen" "Ingen nye data fundet"?
Der er allerede indlæst data fra f.eks et elektronisk system. Foreningsprogrammet indlæses ikke anmeldelser såfremt der allerede er data på den pågældende flyvning på medlemmet.
Kan man installere Medlemsprogrammet flere gange på samme PC?
Ja, det kan man sagtens. Men hver version skal placeres i sin egen mappe. På skrivebordet skal der laves et ikon pr. installeret version.
Kan Medlemsprogrammet og Foreningsprogrammet installeres på samme PC?
Ja, under forudsætning af at de 2 programmer installeres i hver sin mappe.
Når jeg har importeret disketten fra foreningsprogrammet kan jeg ikke finde mine duer, kapflyvninger mm.?
I skærmbilledet Anmeld skal feltet Uge sættes til et korrekt ugenr i kapflyvningsplanen. I feltet Kapflyvning markeres ønsket flyvning. Herefter vises de tilgængelige duer i feltet Aktive duer.